Kelio ženklų stulpas yra tvirtas, ilgaamžis stovas ant kurio galima pritvirtinti įvairius kelio ženklus, nuorodas ir panašiai. Kad stulpas stovėtų jam reikia specialaus pado arba įtvirtinimo į žemę. 

Kelio ženklai ant stulpo gali būti montuojami po vieną. Tokie ženklai, kaip STOP, eismas draudžiamas ir panašiai.  

Kitais atvejais gali prireikti bent kelių stulpų kombinacijos. Tai yra – gatvės stulpas su horizontaliai pritaikytu stulpeliu, ant kurio kabinami net keli kelio ženklai, gatvių pavadinimai sankryžoje arba net šviesoforai.

Dažnai stulpai kelio ženklams parduodami jau paruošti ženklo kabinimui. Pagal norimą stulpo dydį galima pritaikyti ir kitus svarbius priedus, kurių gali prireikti montuojant kelio ženklus, apsaugines tvoreles ir visur kitur, kur gali būti panaudoti šie stulpai.

Kelio ženklams skirti stulpai yra atsparūs aplinkos poveikiui, todėl lyjant ar sningant nerūdija. Tai ypač aktualu, nes kelio ženklai statomi atvirose teritorijose, kuriose tenka atlaikyti ir gamtos išdaigas. Dažniausiai kelio ženklams naudojami plieno spalvos stulpai.

Kelio ženklų stulpo pritaikymas

Kelio ženklų stovai dažniausiai yra gaminami iš cinkuoto plieno. Jis nerūdija, yra tvirtas, atsparus smūgiams, įlenkimams. Todėl dažnai karšto cinko sluoksniu padengti vamzdžiai yra naudojami ten, kur reikia ilgaamžiškumo ir atsparumo korozijai, karščiui, rūgštims ir mechaniniam krūviui. Cinkuoti kelio ženklų stovai lengvai atlaiko išorinės aplinkos iššūkius  – sniego apkrovą, lietų ir saulėkaitą. Būtent todėl jie yra vienas geriausių pasirinkimų kelio ženklams montuoti. Dažnai cinkuoti stulpai dar naudojami įvairiems turėklams, tvoroms, surenkamoms laikinoms tvorelėms ir kitoms nesudėtingoms konstrukcijoms gaminti. 

Cinkuotus kelio ženklų stulpus galima pritaikyti įrenginėjant eismo ženklinimą įvairiose vietose. Jie tinka greitkeliuose, keliuose su mažesniu transporto priemonių srautu, gyvenamuosiuose rajonuose,  komercinėse erdvėse ir panašiai. Dažnai laikinas tvoras iš cinkuotų stulpų įrengia norint aptverti remonto, statybų erdves kad į jas nepatektų ir nesusižeistų pašaliniai asmenys.

Kelio ženklo stulpo specifikacijos

Kelio ženklų stulpai dažniausiai gaminami pagal griežtus standartus. Svarbu atkreipti dėmesį į konstrukcinių vamzdžių standartą, kuris yra EN 10219. Pagaminti vamzdžiai vėliau yra padengiami karšto cinko sluoksniu. Šis procesas vyksta nardinant stulpus specialiuose cinku pripildytose talpose. Dažniausiai verta atkreipti dėmesį į liejimo standartą EN ISO 1461. Šio gamybos proceso metu vamzdžiai tampa atsparūs korozijai bei išoriniam aplinkos poveikiui, būtent dėl šių priežasčių jie tinkamiausi kelio ženklų stulpų gamyboje, turėklams, tvoroms ir kitiems projektams. Įsigyjant tokius stulpus galima atkreipti dėmesį ne tik į konstrukcinį vamzdžių standartą, bet ir reikalavimų padengimui standartus. Šių standartų užtikrinimas gamyboje lemia geresnę kokybę ir vamzdžių ilgaamžiškumą. 

Kelio ženklų stulpai negali atlaikyti slėgio, tad jų negalima naudoti sistemoms, kuriomis tekės dujos ar vanduo.

Renkantis stulpus verta atkreipti dėmesį į tai, kad jie skirstomi pagal nominalų vidinį diametrą (dažniausiai milimetrais), bet ne pagal išorinį diametrą, kaip dauguma kitų vamzdžių. 

Pabrėžiama, kad vienas kelio ženklo stulpas gali turėti skirtingus sienelių storius, todėl ir jo vidinis diametras gali turėti skirtingus išmatavimus. Dažniausiai tokių cinkuotų stulpų dydžiai nurodomi su priekyje einančia raidele D arba raidėmis DN ir tuomet užrašomu vidiniu skersmens dydžiu.